Hierbij een herhaalde oproep. Inmiddels hebben zich genoeg dames aangemeld om te starten met een 7 tegen 7 team voor vrouwen van 30 jaar of ouder op vrijdagavond. Het team is inmiddels ingeschreven bij de KNVB. Ben je vrouw en 30 jaar of ouder en lijkt het je leuk om ook deel uit te maken van dit team geef je dan nu op bij Siebrigje de Vries of een van de bestuursleden.

De competitie-indeling is als volgt:

Zwaagwesteinde VR30+1
Drachtster Boys VR30+1
Buitenpost VR30+1
VVT VR30+1
Houtigehage VR30+1

De speeldata najaar zijn: 15-9-17 /29-9-17 / 13-10-17 / 3-11-17 / 17-11-17
De speeldata voorjaar zijn: 23-3-17 / 6-4-17 / 20-4-12 / 11-5-12 / 25-5-12

DE SPEELVORM OP VRIJDAGAVOND

– Zowel in het najaar als het voorjaar is er sprake van een reeks van toernooien.
– Een poule bestaat uit (minimaal) vier teams en een reeks uit (minimaal) vier speelronden.
– Per speelronde zijn er meerdere wedstrijden op een complex en wordt er gespeeld in toernooivorm.
– De wedstrijden worden gespeeld in zeventallen, op een half veld, wedstrijdduur 1×20 min.
– In de poules met 4 of 5 teams zijn de verenigingen per reeks (minimaal) eenmaal gastvereniging op vrijdag.

SPEELSCHEMA REEKSEN OP VRIJDAGAVOND

Zoals vermeld zullen de te spelen wedstrijden per datum verschillen van accommodatie. Op iedere speelronde is
telkens een andere vereniging in de poule gastvereniging. Per avond wordt een halve competitie afgewerkt,
waarbij ieder team elkaar per speelronde eenmaal ontmoet. Om de clubs een indicatie te geven welke club
wanneer als gastvereniging zal optreden is de aan het team toegekende speelnummer van toepassing. Dit
speelnummer is bekend zodra de indeling wordt gepubliceerd. Uiteraard kan in onderling overleg hiervan worden
afgeweken.

Speelschema:
19.30 – Wedstrijdronde 1
20.00 – Wedstrijdronde 2
20.30 – Wedstrijdronde 3
21.00 – Wedstrijdronde 4
21.30 – Wedstrijdronde 5

SPELREGELS 7X7

De normale spelregels veldvoetbal worden gehanteerd, met alleen de daarop volgende uitzonderingen:
Sliding: Het maken van slidings is niet toegestaan. Indien deze wel gemaakt wordt dit in alle situaties bestraft met
een vrije trap voor de andere partij.
Spelbegin: De aftrap begint of wordt na een doelpunt hervat in het midden van het speelveld. De tegenpartij
moet een afstand van minimaal 8 meter in acht nemen.
Buitenspel: Is niet van toepassing
Strafschop: De afstand van de doellijn – penaltystip bedraagt 8 meter.
Hoekschoppen: Hoekschoppen worden vanaf de hoekpunten genomen.
Wisselen: Er mag onbeperkt worden gewisseld.