Wij zijn de Hagenaren…

Het toenmalige bestuur van Houtigehage heeft in 1944 geopperd dat een club als Houtigehage eigenlijk ook een clublied moest hebben. Net zoals het bestuur later in de 60-er jaren vond dat men in navolging van clubs als Milan, Ajax en Madrid, ook een eigen SVH-logo op de borst moest hebben, zo ook werden in 1944 de koppen bij elkaar gestoken om een clublied te schrijven. J.N. Pultrum, K.D. Pultrum, D. v.d. Heide en S. v.d. Heide kregen het voor elkaar. Men heeft toen waarschijnlijk niet gedacht dat het ook tegenwoordig nog op elke feestelijke SVH gelegenheid en op elke bruiloft van een Houtigehage-voetballer wordt gezongen.
Om de huidige tekst is echter wel eens wat te doen. Er zijn soms aanpassingen of toevoegingen op het orgineel. Het bekendst is de toevoeging van een uiterst orgineel couplet in de jaren 50 of 60. Het wordt gezongen na het oorspronkelijke gedeelte. Dan wordt na dit couplet vrijwel altijd een eindcouplet van een ander Oudhollands lied toegevoegd.
Hieronder de volledige tekst zoals het tegenwoordig vaak gezongen wordt.

Clublied S.V. Houtigehage

Origineel 1944
Wij zijn de Hagenaren
En hebben voetbal lief
Wij blijven O.K.K. steeds trouw
En spelen zeer sportief
Wij kunnen het wel dulden
Als men ons eens verslaat
Maar als het moet en als het kan
Dan zijn we steeds paraat
Ja, ja, ja, O.K.K. is eensgezind
Door de geest die ons bemint
Verlies of winst wat geeft dat nou
De club blijven we trouw

Toegevoegd couplet (ca. 1950-1960)
1 is de keeper en
2 zijn de backs.
3 zijn de halven, ja stevig gedekt.
5 is de voorhoede, elf met elkaar.
Waar halen de Hagenaars de puntjes vandaan!

Eindcouplet (minder geslaagde toevoeging)
(Jij komt vanavond de deur niet meer uit. Je broekie is gescheurd en je hempie hangt eruit. Jij komt vanavond de deur niet meer uit. Je broekie is gescheurd en je hempie hangt eruit.)