Afgelopen zaterdag vond na 94 jaar zondagvoetbal de eerste officiële wedstrijd op zaterdag van Houtigehage 1 plaats. De tegenstander was 3e klasser RWF 1 uit Frieschepalen. Door blessures, ziekte en vakantie had trainer Joop Braber 12 speler ter beschikking.

Om 15:00 floot de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd. Het was de bedoeling om RWF op eigen helft op te wachten en ze het voetballen op eigen helft moeilijk te maken. Helaas wisten de jongens uit Frieschepalen in de 12e minuut de 0-1 al in het net te leggen. Houtigehage probeerde van achteruit op te bouwen en zo weinig mogelijk de lange bal te spelen. Zo nu en dan lukte dit, maar door het hoge druk zetten van de tegenstander was dit niet altijd mogelijk. Houtigehage was een aantal keer gevaarlijk voor het doel van RWF maar een kon het de doelman niet moeilijk maken. RWF kreeg nog een aantal grote kansen, maar met 0-1 gingen zij de rust in.

Start 2e helft kon RWF al snel de 0-2, 0-3 en 0-4 op het scorebord zetten. Houtigehage probeerde via Jacques, Maiko en Klaas het aanvallen op te schroeven. Maar ze werden goed afgestopt door de achter roede van RWF. Een kwartier voor tijd werd de 0-5 binnengeschoten. Dit was tevens de eindstand.

Het was een zware middag voor Houtigehage tegen de 3e klasser. Volgende week wordt er gespeeld in en tegen Haulerwijk. Hopelijk heeft Joop Braber dan een breder spelersgroep ter beschikking. De wedstrijd begint om 14:30.